Dowiedz się, czym jest CPM i jak jest on używany w budżetowaniu online
Insulinooporność - okiem diabetologa
Spisu treści:
- Definicja CPM
- Wrażenie
- Jak CPM rozkłada koszt reklamy w Twojej witrynie
- Jak i gdzie uzyskać ruch reklamowy CPM
Jeśli chcesz kupić przestrzeń reklamową online, szybko wpadniesz na termin CPM. Jest to termin używany przez branżę do mówienia o kosztach „wyświetleń reklamy” i jest zdecydowanie najbardziej powszechną jednostką miary stosowaną w reklamie cyfrowej. To także najczęstszy sposób kupowania i sprzedawania cyfrowej przestrzeni reklamowej.
Definicja CPM
CPM oznacza Cost Per Mille i jest kolejnym sposobem na określenie Cost Per Thousand. W tym przypadku 1000 wyświetleń na stronie internetowej. Nie należy go mylić z innymi podobnymi, ale różnymi terminami, takimi jak CPC (koszt za kliknięcie) i CPA (koszt za działanie / nabycie).
Wrażenie
Czasami znane jako widok lub widok reklamy jedno wyświetlenie reklamy jest równoważne z wywołaniem serwera reklam w odpowiedzi na żądanie strony z przeglądarki użytkownika. To wszystko i to wszystko. Niektórzy ludzie błędnie uważają, że wyświetlenia reklam są reklamami wyświetlanymi użytkownikowi (niezależnie od tego, czy go zauważają), na stronie internetowej lub innym medium online. To jest niezgodne z faktami.
Niestety oznacza to również, że statystyki wyświetleń reklamy są często nieprawidłowe lub wręcz fałszywe. Wyświetlane reklamy są nieprawidłowe do 15 procent czasu. Następnie są ruchome reklamy z ruchu botów (bot to zautomatyzowane oprogramowanie, które może być wykorzystane do zwiększenia liczby odwiedzin lub osób spamujących), co oznacza, że żaden fizyczny użytkownik nigdy nie miał okazji zobaczyć reklamy. Do 60 procent ruchu reklamowego pochodzi z tych botów. W końcu dochodzi do oszustw związanych z wyświetlaniem reklam. W tym przypadku pozbawieni skrupułów użytkownicy ukrywają reklamy za innymi reklamami, co skłania sieci reklamowe do reklam o wyższym CPM w witrynie.
Zwiększa to również liczbę wyświetleń reklam, co jeszcze bardziej kosztuje reklamodawców. Możesz o tym opowiedzieć w doskonałym artykule Reida Tatorisa.
Jak CPM rozkłada koszt reklamy w Twojej witrynie
Powiedzmy, że masz stronę internetową i chcesz jej używać do wyświetlania reklam i zarabiania pieniędzy miesiąc po miesiącu. Cóż, będziesz musiał usiąść i dowiedzieć się, jaki miesięczny dochód będzie Ci odpowiadał. Jeśli Twoja witryna jest nowa i ma stosunkowo mały ruch, nie zarobisz dużo pieniędzy, więc CPM będzie bardzo niski. Jeśli Twoja witryna ma duży ruch, CPM będzie wyższy.
Istnieją dwa różne rodzaje stawek CPM - stałe i zmienne. Stałe stawki są łatwiejsze w obsłudze, ponieważ użytkownik ma określoną wartość, którą należy wystawić na podstawie wygenerowanych wyświetleń reklamy. Zmienne CPM są nieco trudniejsze w obsłudze, a stawki te będą się różnić w zależności od tematu witryny, kraju, w którym się znajdujesz, reklamodawcy i tak dalej.
Zróbmy trochę szybkiej matematyki. Masz stronę internetową i jest średnio 40 000 odwiedzających miesięcznie, łącznie 120 000 odsłon miesięcznie. Jaka jest dla Ciebie strona internetowa?
Cóż, przy CPM 5 USD (czyli nieco powyżej średniej z 2017 r.), Obliczyłbyś to w ten sposób:
120,000 / 1,000 = 120
120 x CPM 5 USD = 600 USD
Możesz to zrobić przez 12 i przeglądasz witrynę o wartości 7200 USD przychodów z reklam rocznie. Biorąc pod uwagę wiele milionów odsłon stron internetowych obsługiwanych co miesiąc, możesz zobaczyć, jak opłacalny może być marketing CPM w niektórych witrynach. Rzeczywiście, najbardziej udani współpracownicy YouTube zarabiają miliony dolarów rocznie tylko na części przychodów z reklam, które YouTube zbiera na swoich stronach.
Jak i gdzie uzyskać ruch reklamowy CPM
Jeśli przeczytałeś wszystkie powyższe i chcesz wygenerować przychód z CPM za pośrednictwem swojej witryny, następnym logicznym pytaniem jest „od czego zacząć?”
Nie będziesz mógł po prostu podejść do firm i poprosić ich o rozpoczęcie umieszczania reklam w witrynie. Istnieją strony internetowe i firmy zbudowane wokół obsługi ruchu do witryn takich jak Twoja, i są bardzo łatwe do rozpoczęcia.
Niektóre z najlepszych na początek:
- UberCPM
- AdBuff
- Media.Net
- Criteo
- Technorati
Utwórz konta z kilkoma z nich i eksperymentuj. Po znalezieniu programu, który uzupełnia Twoją witrynę i przynosi dobre przychody, trzymaj się tego.
Dowiedz się, czym jest rola agenta muzycznego
Dowiedz się, jaką rolę odgrywają agenci muzyczni w rezerwacji koncertów, aranżowaniu opłat i zarządzaniu finansowymi i logistycznymi elementami wycieczki.
Dowiedz się, czym jest absencja
Dowiedz się, czym jest absencja, od okazjonalnych nieobecności po chroniczną absencję, jak wpływa ona na zatrudnienie i potencjalne działania dyscyplinarne pracodawcy.
Dowiedz się, czym jest kontrola dźwięku i jak to zrobić
Soundcheck pozwala muzykom na dostosowanie dźwięku bezpośrednio przed spektaklem, sprawdzenie głośności i częstotliwości. Uzyskaj wskazówki, jak to zrobić z powodzeniem.